Nabídka pro ZŠ38
Název vzdělávacího programu:
Jak vést žáky k smysluplné sebereflexi a jak žáky hodnotit – II.
Obsah:
Účastníci budou prozkoumávat příklady metodických postupů spojených s hodnocením a sebehodnocením žáků a jejich aplikace – tématy semináře budou: popisná zpětná vazba, příklady rozvíjení a hodnocení kompetencí (ústní prezentace přečtené knihy, výpisky z textu, prezentace plakátu, skupinová práce...) příklady grafických a jiných reflektivních technik, odhad vlastních možností žáka a kompetence k učení, kritéria hodnocení a sady kritérií obsahu výuky, využití různých typů portfolií k hodnocení práce a výsledků žáka. Tento seminář je určen pro účastníky 1. části semináře i pokročilejší účastníky. Jednotlivá témata i modelové situace budou vždy doprovázeny konkrétními příklady vhodnými pro rozdílné stupně a zaměření škol tak, aby každý účastník získal praktické náměty pro žáky, se kterými pracuje. V případě seminářů realizovaných výhradně pro jednu cílovou skupinu (např. pro sborovnu jedné školy), budou tyto příklady a modelové situace vybírány s ohledem k této cílové skupině.
Vzdělávací cíl:
- vytvořit příležitost pro trénink toho, jak žákům poskytovat popisnou zpětnou vazbu
- na příkladech ukázat a reflektovat jak efektivně žáky hodnotit na základě předem daných kritérií hodnocení
- podpořit učitele při efektivní práci s chybou žáka
- vyzkoušet si různé typy hodnotících nástrojů (včetně portfolií) a reflektovat jejich využití ve výuce
Hodinová dotace:
4 hodiny
cílové skupiny:
učitelé 1.stupně ZŠ
učitelé 2.stupně ZŠ
učitelé gymnázií
učitelé SOŠ a SOU
učitelé speciálních škol