Nabídka pro ZŠ15
1. Název vzdělávacího programu:
Jak budovat školní a třídní klima
2. Obsah:
V rámci semináře budou mít účastníci příležitost prozkoumat, jak by mohlo vypadat prostředí, ve kterém se žákům dobře učí z hlediska sociálně komunikativního, ale také to, v čem spočívá efektivní komunikace se žáky i mezi žáky. Porovnáme různé komunikační strategie užívané ve škole a budeme je analyzovat z pohledu jejich potenciálu - jak pozitivně ovlivňovat třídní a školní klima. Zvláštní pozornost budeme věnovat komunikaci hodnotícím a popisným jazykem. Prozkoumáme své prožitky i prožitky druhých spojené s prožíváním konfliktních situací a budeme rozvíjet dovednosti kongruentního a partnerského jednání (např. schopnost používat tzv. "JÁ - zprávy"), zvědomovat jejich jejich výhody a případná rizika, hledat různé alternativy jednání v různých typech konfliktních situací.
3. Vzdělávací cíl:
- popsat, co vše přispívá k podpoře bezpečného klimatu ve třídě a ve škole
- porovnat hodnotící a popisný způsob komunikace
- vyzkoušet si různé komunikační strategie a identifikovat v nich ty, které napomáhají předcházet konfliktům a konflikty efektivně zvládat
4. Hodinová dotace:
8 hodin
cílové skupiny:
Učitelé 1. stupně ZŠ
Učitelé 2. stupně ZŠ
učitelé speciálních škol