Nabídka pro SŠ20
Název vzdělávacího programu :
Pedagogicko-psychologická východiska výuky – když se mozek dobře učí
Obsah:
Jak vědomě utvářet ve výuce mozkově kompatibilní prostředí – tedy rozumět tomu, kdy a jak se mozek dobře učí (nepřítomnost ohrožení, smysluplný obsah, možnost výběru, přiměřený čas, obohacené prostředí, spolupráce, okamžitá zpětná vazba, dokonalé zvládnutí), jak stanovovat cíle vzdělávání (SMART, Bloomova taxonomie), vnitřní a vnější motivace žáka k učení a jejich důsledky. Jednotlivá témata i modelové situace budou vždy doprovázeny konkrétními příklady tak, aby každý účastník získal praktické náměty pro žáky, se kterými pracuje. V případě seminářů realizovaných výhradně pro konkrétní cílovou skupinu (např. pro část pedagogického sboru jedné školy), budou tyto příklady a modelové situace vybírány s ohledem k této cílové skupině.
Vzdělávací cíl:
- pojmenovat základní důvody proč vytvářet mozkově kompatibilní prostředí
- vyvodit vztah mezi mozkově kompatibilním prostředím a individualizací výuky
- na praktických příkladech si vyzkoušet základní způsoby a prostředky jak vytvářet mozkově kompatibilní prostředí
- analyzovat příklady výukových cílů vzhledem k podpoře mozkově kompatibilního prostředí
Hodinová dotace:
6 hodin
cílové skupiny:
učitelé gymnázií
učitelé SOŠ a SOU