Nabídka pro SŠ1
Název vzdělávacího programu :
Jak vytvářet podnětné sociálně – komunikativní prostředí ve výuce
Obsah:
Jak vytvářet podnětné sociálně – komunikativní prostředí - témata: práce s pravidly, jazyk popisný a hodnotící, komunikační bariéry, bezpečné prostředí - podpora mozkově-kompatibilního prostředí, osobnostní a sociální výchova – třída jako společenství, posilování vztahu mezi učitelem a žákem, podpora sebeúcty dětí a péče o vztahy ve třídě, prevence sociálně patologických jevů, rozvoj sociálních dovedností, diskusní techniky, nonverbální komunikace. Jednotlivá témata i modelové situace budou vždy doprovázeny konkrétními příklady vhodnými pro rozdílné stupně a zaměření škol tak, aby každý účastník získal praktické náměty pro žáky, se kterými pracuje. V případě seminářů realizovaných výhradně pro jednu cílovou skupinu (např. pro sborovnu jedné školy), budou tyto příklady a modelové situace vybírány s ohledem k této cílové skupině.
Vzdělávací cíl:
- rozvíjet komunikační a moderační dovednosti účastníků
- pojmenovat na konkrétních příkladech komunikační bariéry učitele
- podpořit účastníky v efektivním využívání diskuse - jako učební strategie
- pojmenovat význam a potenciál užívání popisného jazyka (nejen ve školní praxi)
- rozvíjet dovednost účastníků používat popisný jazyk
- demonstrovat na praktických příkladech využití technik OSV a diskusních technik ve škole
Hodinová dotace:
4 hodiny
cílové skupiny:
učitelé 1.stupně ZŠ
učitelé 2.stupně ZŠ
učitelé gymnázií
učitelé SOŠ a SOU
učitelé speciálních škol