Kurz pro mentory 27. 4. 2016

Kurz pro mentory 2016 - Pardubice - 3. den

Po dnešním setkání jsme již za polovinou kurzu. Když jsme zvali účastníky na 3. den, obdrželi mailem tento kvíz: „Těšíme se na setkání s Vámi, s mentoringem, pazvířetem, lordem Growem i se zaostřeným obrazem Supermentora a jeho superschopnostmi (tentokrát náušními a lingvistickými).“ No? Kdo ví, co se na této části kurzu dělo?

Kromě fotografií vám nabízíme i několik výroků účastníků, které jsme zaznamenali v rámci aktivity, které říkáme „tréninkové mentorské rozhovory s reflektivním týmem“. V této aktivitě si účastníci cvičného rozhovoru rozdělí role a mentorský rozhovor „zažijí“ každý z jiné perspektivy, následná reflexe potom složí obraz, který vytváří příležitost pro účinné učení a přináší odpovědi na to, jak vést (popř. nevést) mentorský rozhovorJ.

Mentor: …pochopila jsem, že musím řešit to, co potřebuje mentee (neřešit ten jeho problém). Užila jsem si to…Dávala jsem pozor, abych nemanipulovala, musela jsem se moc ovládat. Hodně jsem se naučila….Postupovala jsem podle struktury GROW, pomohlo mi to na nic nezapomenout….trénink mě povzbudil  v trpělivosti, vědomě jsem se hodně brzdila, ale i tak jsem byla podle ZV pozorovatele hodně rychlá…. naučil jsem se toho mnoho, jednu chvíli jsem zapomněl na GROW, ale najednou jsem si vzpomněl, že jsem v „O“….. Co mi pomohlo? Když byla zakázka formulována otevřenou otázkou – pomáhá mi to přemýšlet…Když si mentee řekl, co se chce naučit a neřešil jen svůj „problém“….

Mentee: při rozhovoru jsem neřešila konkrétní svoji zakázku (hrála jsem to), nebyla jsem reálná a rozhovor se nedařil….dlouho jsem nevěděla, jak se vyjádřit, měla jsem pocit, že se motáme v kruhu….Zjistila jsem, že mi otázky, které mi pokládal mentor, hodně pomohly nad tím přemýšlet, díky mentorovi jsem více přemýšlela o způsobech, jak situaci řešit….

Pozorovatel: Mentor měl od začátku svoji interpretaci a klientovi ji vnucoval „přesvědčoval ho o ni“….je náročné nenechat se v roli pozorovatele strhnout, nereagovat, neřešit, ale pouze pozorovat a zaměřit se na zakázku mentora…… zajímají mne zkušenosti, jak začít pracovat jako interní mentor ve škole  -  jak nastavit ve škole pravidla, přijít na to, v čem se liší interní a externí mentoring….Bylo by dobré se zaměřit v příští částech kurzu i na to, jak evidovat a reflektovat práci s klientem…

Poradce mentora: Myslela jsem, že tato role bude pohoda, ale nakonec jsem zjistila, že musím hodně sledovat proces…..Naučila jsem se sledovat strukturu rozhovoru, jen pozorovat, neřešit…..Cíl jsme rozkouskovali a vznikla z toho zakázka na nejbližší období…

 

 

 

 

DSC_0115DSC_0115
DSC_0134DSC_0134
DSC_0114DSC_0114
DSC_0116DSC_0116
DSC_0111DSC_0111
DSC_0109DSC_0109
DSC_0113DSC_0113
DSC_0099DSC_0099
DSC_0110DSC_0110
DSC_0107DSC_0107
DSC_0102DSC_0102
DSC_0103DSC_0103
DSC_0104DSC_0104
DSC_0106DSC_0106
DSC_0105DSC_0105
DSC_0098DSC_0098
DSC_0100DSC_0100
DSC_0097DSC_0097
DSC_0093DSC_0093
DSC_0096DSC_0096
DSC_0095DSC_0095
DSC_0088DSC_0088
DSC_0091DSC_0091
DSC_0090DSC_0090
DSC_0094DSC_0094
DSC_0092DSC_0092
DSC_0086DSC_0086
DSC_0087DSC_0087

Spolupracujeme:

Podporují nás:

  

 

 

 

                 IČ: 682 45 301,

         č. j. akreditace instituce

      v systému DVPP: 20856/2011-25    

 

 

 

 

 

 

 

 

2013 © JOB - spolek pro inovace | Webdesign & SEO: www.eStudio.cz